Accessibility

Menu

Film Programm
at CITY 46

In the frame of program focus »5 Years After Hanau«

2026
Film Program
5YearsAfterHanau
20.2.
Fr
18:00
Attention: External venue
Film Screenings at CITY 46 ↗
Birkenstraße 1, 28195 Bremen

Prices of CITY 46 / Kommunalkino Bremen e.V. ↗ apply:
9 € / 5,50 € reduced / 4 € municipal cinema members

Online-Tickets: kinoheld.de ↗

Tickets can only be reserved by telephone up to the day before the performance. Reserved tickets will be held for you until 15 minutes before the start of the film. Please note that there may be a wait. The box office opens half an hour before the first performance. Card payment is now also possible.

Ticket reservations can be made by email (ticket@city46.de) or by phone (0421 - 957 992 90) (answering machine available, only possible until the day before)

Die Filme sind in deutscher Lautsprache.

Das CITY 46 ist bedingt barrierefrei.
Rollstuhlfahrer*innen können mit einem Fahrstuhl durch einen separaten Eingang in den Kinosaal gelangen. Bitte wenden Sie sich vor Ort an das Abendpersonal.

Ausführliche Infos zur Barrierefreieheit im CITY 46 finden Sie unter city46.de/service/barrierefreiheit ↗

As part of the program focus “5 Years After Hanau,” this evening presents two films in which the voices of those affected by right-wing violence, their anger, their analyses, and their wounds are at the fore. “Spuren – Die Opfer des NSU” by Aysun Bademsoy and “Der zweite Anschlag” by Mala Reinhardt. Both make it clear that remembrance politics without political consequences remains just another form of looking away.

Program overview
6:00 p.m. »Spuren – Die Opfer des NSU«
7:00 p.m. Discussion with Ceren Türkmen, Katrin Hylla and further guests
8:30 p.m. »Der zweite Anschlag«

Spuren – Die Opfer des NSU

D 2019, Direction: Aysun Bademsoy, 55 Min.

The film accompanies relatives of the NSU murder victims and addresses institutional failure, politics of memory, and the long struggle for visibility of those affected. In doing so, the film shows how deeply the terror and state failure continue to impact their present lives. Without focusing on the perpetrators or the apparatus, Bademsoy reconstructs the perspectives of the families—their experience of humiliation through investigations that suspected them instead of protecting them, and their long struggle for recognition.

More about the film:
salzgeber.de/spuren ↗

Der zweite Anschlag

D 2018, Direction: Mala Reinhardt, 62 Min.

The film portrays victims of right-wing violence and focuses on the “second violence”: lack of support, institutional defense mechanisms, and public pressure on the victims themselves. The film focuses on people who have survived racist violence—and on what comes after the attack. It shows the “second violence”: investigations against the victims, discrediting, and political evasion. The protagonists formulate their own analysis of right-wing continuities and blind spots in the state and reveal how survivors must fight for memory and justice themselves

More about the film & trailer:
derzweiteanschlag.de ↗

Szene aus dem Film "Der zweite Anschlag", in der man eine Gruppe von Menschen sieht mit Schildern, die an Ermordete erinnern.
Filmstill aus »Der zweite Anschlag«
Szene aus dem Film "Der zweite Anschlag". Eine Person hält ein Foto, auf dem Menschen mit Trauerkränzen zu sehen sind.
Filmstill aus »Der zweite Anschlag«
Szene aus dem Film "Der zweite Anschlag". Eine Person hält ein Foto, auf dem man ein brennendes Haus sieht.
Filmstill aus »Der zweite Anschlag«
Szene aus dem Film "Der zweite Anschlag", in der man eine Gruppe von Menschen sieht mit Schildern, die an Ermordete erinnern. Die Menschen laufen in einer Demonstration auf uns zu.
Filmstill aus »Der zweite Anschlag«
Szene aus dem Film "Der zweite Anschlag", in der man ein Denkmal für eine ermordete Person sieht.
Filmstill aus »Der zweite Anschlag«
Szene aus dem Film "Der zweite Anschlag", in der man eine Gruppe von Menschen sieht mit Schildern, die an Ermordete erinnern.
Filmstill aus »Der zweite Anschlag«

More events of the program focus »5 Years After Hanau«