Sarai Meyron
& Franziska Bauer:
No Words of Warmth

Collaborative performative reading and talk (DE / EN)

Landscapes of Memories Reading
Th
17:00
Free entrance

As part of the festival »Landscapes of Memories«

Die Lesung dauert etwas 90 Minuten ohne Pause. Sie findet in deustcher und englischer Lautsprache statt.

Alle öffentlichen Bereiche der Schwankhalle sind ebenerdig und stufenlos erreichbar.

Es gibt drei verschiedene WCs: Eine barierrefreie Toilette, die auch für Rollstuhl-­Fahrer*innen nutzbar ist, eine Toilette mit 3 WC-­Kabinen und eine Toilette mit Pissoirs und einer WC-Kabine.

Der Publikumsbereich ist in der Regel bestuhlt.
Die Rollstuhlplätze befinden sich in der ersten Reihe und können im Vorfeld telefonisch unter 0421 520 80 70, per Email unter ticket@schwankhalle.de oder per Eingabe im Ticketshop reserviert werden.

Individuelle Bedarfe wie bestimmte Sitzplätze, Early Boarding oder ein zusätzliches Ticket für eine Begleitperson können Sie ebenfalls beim Ticketkauf bzw. -reservierung angeben.

Weitere Infos zur Barrierefreiheit unserer Räumlichkeiten finden Sie hier: Barrierefreiheit. Wenn Sie Fragen haben, kontaktieren Sie uns bitte unter ticket@schwankhalle.de oder 0421 520 80 70.

Es werden der Zweite Weltkrieg und der Holcoaust thematisiert.

Es werden Archiv-Fotografien mit Hakenkreuzen gezeigt.

In a colloborative performative reading, artist Sarai Meyron and the designer Franziska Bauer will discuss their book »No Words of Warmth«. The conceptual development and exchange that they had during the creation process will come to the forefront of the talk. With an emphasis on the themes of the book through the lens of translation - not only of language, because the book is in German and English, but also of backgrounds, as Sarai Meyron comes from a Jewish and migratory background, and Franziska Bauer from a German Christian one.

»No Words of Warmth« is a multifaceted and hybrid art book — combining text, sound, and images — that provides a glimpse of a young Jewish woman’s life as an artist in Germany. Associations relating to the roles of sister, daughter, mother, and grandmother are woven together through the eyes of the protagonist to create a cohesive feminist voice that explores the past and its influence on the present. Reality blurs with fantasy in a form of stream-­of-­consciousness writing that is as true as memory or remembered history. Energized by a process of critical selfreflection, this book can be seen as a stand against dehumanization, and a reflection of Jewish life in Germany today.

Instagram @sarai.meyron ↗ / @franzlbauerr ↗

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